Мета: вивчити правила вимови та написання приголосних звуків, зокрема префіксів з-, с-; роз-, без-;
навчити виділяти й пояснювати орфограму; удосконалювати орфографічні навички;
розвивати логічне мислення, уміння виконувати творчі завдання;
виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного через словесні образи;
формувати навчальну, комунікативну, естетичну компетентності.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма уроку: урок вивчення нового матеріалу з мультимедійною підтримкою.
Обладнання уроку:
На екрані проектується слайд.
І. Організація класу
- Добрий день, любі п’ятикласники!
- Сьогодні наш урок незвичайний. На уроці присутні гості і ми привітаємо їх.
Учні повертаються до присутніх на уроці, вітаються
- Ми обов’язково доведемо шановним гостям, що за рік навчання у старшій школі ми навчилися працювати по-дорослому, поглибили знання, набуті в початковій школі, і ще більше переконалися, що сучасна людина повинна бути грамотною і висококультурною.
- А ще сучасна людина має бути кмітлива й розвинута. Отож, перш ніж розпочати вивчення нового матеріалу, ми розв’яжемо кросворд і визначимо ключове слово теми уроку. Будьте уважні й активні!
ІІ. Актуалізація й корекція опорних знань
1.
- Частина слова, що стоїть перед коренем.
- Слово чи група слів, що передають повідомлення, запитання або прохання і має закінчену думку.
- На що кличе шкільний дзвінок після закінчення уроку?
- Частина слова, що стоїть після кореня.
- Змінна частина слова.
- Спільна частина споріднених слів.
- Частина слова без закінчення.
Кожна правильна відповідь демонструється на екрані.
Крок за кроком відкривається ключове слово теми уроку.
- Отже, ключове слово «ПРЕФІКС».
Це слово і визначить тему уроку.
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
- Допоможе нам опанувати тему уподібнення приголосних та правопису префіксів мудра сова. Вона закликає нас бути уважними, наполегливими, кмітливими, творчими.
- Мудра сова ставить перед нами такі завдання.
Демонструється слайд із завданнями уроку
IV. Пояснення нового матеріалу за слайдом,що демонструється на екрані
Після пояснення правопису префіксів з-, с- , демонструється слайд з правилом .
Мудра сова «пропонує» сполучення слів для кращого запам’ятовування букв, перед якими пишеться префікс с-.
Пояснення вчителя з використанням слайду
V.Закріпленя вивченого матеріалу
Робота з дошкою з використанням слайдового матеріалу
- Давайте ми з вами звернемось до підручника й розгорнемо його на сторінці 108.
- опрацювання теоретичного матеріалу(учень зачитує правило);
Виконання вправи 230, 231 (колективно)
учні по черзі виходять до дошки, записують виділені слова й коментують вивчену орфограму (розсипалась, розцвіла, безтурботний; зжати, зсадять, зламає).
- Отже, перед глухими та шиплячими у префіксах з-, роз-, без- у вимові звук [з] може наближатися до початкового приголосного кореня, але таке наближення відбувається лише в усному мовленні, на письмі у цих префіксах завжди пишемо літеру з-.
Фізкультхвилинка за допомогою мультимедійного матеріалу
3 учні працюють біля дошки, записуючи й коментуючи по два слова. Решта вправи учні виконують самостійно. Здійснюється перевірка.
Виконання творчого завдання за матеріалом слайда, що демонструється на екрані
Тестове завдання
- Отже, ми завершили наш урок. Любі п’ятикласники! Ви - молодці, гарно працювали. Хочу побажати вам не зупинятися на досягнутому, а впевнено крокувати далі і підкорювати вершини знань!!!
VІ. Домашнє завдання.
Творче завдання: описати пейзаж, використовуючи слова з префіксом з-, с- , роз-, без-.
На екрані проектуються пейзажі з прикладом.
1. Дерева звеселилися буйним весняним цвітом.
2. Маки сплелися у багряні вінки.
3. Зжовкле листя золотом вкрило дерева.
4. Дерева схилили свої віти під сніговим вбранням.
Немає коментарів:
Дописати коментар